Ehdokasesittelyssä Mikko Koivulehto

Mikko Koivulehto
on 42-vuotias paljasjalkainen kemiläinen ja nelilapsisen uusperheen isä.
- Lapsuuteni ja nuoruuteni asuin Takajärvellä, mutta aikuisena olen asunut pääasiassa Sauvosaaren alueella.

Tällä hetkellä Mikko toimii työkseen ohjaajana Ammattiopisto Lappian kulttuuriosastolla Torniossa.
- Elämääni kuuluu olennaisena osana myös musiikki ja laulaminen, ja koen olevani myös muusikko, vaikken tällä hetkellä aktiivisesti keikkailekaan, Mikko kertoo.
Mikon harrastuksiin kuuluvat lenkkeily, kuntosalilla käynti ja talvisin hiihtely.
- Toki vapaa-aikaani jonkin verran täyttää myös poliittiset luottamustoimet. Lähdin kuntapolitiikkaan mukaan edellisten kuntavaalien aikaan vuonna 2017 ja olen tällä hetkellä ns. istuva valtuutettu. Tavoitteeni onkin uusia paikkani kaupunginvaltuustossa.

Mikko painottaa, että tulevaisuus on tunnetusti lapsissa ja nuorissa, myös Kemin kohdalla.
- Pidän tärkeänä, että kaikilla kemiläisillä lapsilla ja nuorilla on mahdollisuus harrastaa. Niinpä kaupungin tehtävänä on tarjota puitteita yhtälailla liikunnallisiin, kuin myös kulttuurillisiin harrastuksiin.
- Pidän myös tärkeänä, että päiväkodit ja koulut ovat laadukkaat ja hyväkuntoiset. Tätä olemmekin pyrkineet edistämään päiväkoti- ja kouluverkkoselvityksen yhteydessä. Tänä vuonna valmistuva upea Pajarinrannan hirsipäiväkoti on myös hieno esimerkki pitkälle tulevaisuuteen vievästä investoinnista, Mikko katsoo.

Mikon mielestä Kemi on hieno pieni kaupunki, jossa on paljon hyvää.
- Haluan jatkossakin olla vaikuttamassa osaltani siihen, että Kemi säilyy taloudellisista haasteista huolimatta hienona pienenä kulttuurikaupunkina, jossa kaikilla kuntalaisilla, ikään, varallisuuteen ja sosiaaliseen asemaan katsomatta, on hyvä elää.