Vasemmistoliiton varapuheenjohtaja Jouni Jussinniemi vierailee Kemissä lauantaina 16.10.

15.10.2020
Vasemmistoliiton 3. varapuheenjohtaja Jouni Jussinniemi vierailee Kemissä perjantaina 16.10. Aamupäivällä Jussinniemi perehtyy Metsä-Groupin toimintaan ja tehdashankkeeseen tapaamalla Kemin paperiosasto 33:n pääluottamusmies Juha Kentän.

Klo 12-15 Jussinniemi on mukana Kemin Vasemmistoliitonteltalla toritapahtumassa Täiköntorilla. Tapahtumassa yleisöllä on mahdollisuus tavata Jussinniemi, Vasemmistoliiton kemiläisiä valtuutettuja ja muita vasemmistoaktiiveja. Tilaisuudessa on tarjolla kahvia, keksiä ja toverimieltä.

Iltapäivällä Jussinniemi ja Kemin Vasemmistoliiton edustajat tapaavat Outokumpu Oy:n Kemin kaivoksenjohtaja Tom Södermanin ja perehtyvät kaivoksen tämän päivän tilanteeseen.

Jussinniemi on itsekin kaivosalalla ja työskentelee Pyhäsalmen kaivoksen pääluottamusmiehenä. Hän on myös Teollisuusliiton valtuuston jäsen. Lisäksi
Jussinniemi on kotikuntansa Pyhäjärven kaupunginvaltuutettu ja valtuuston 1. varapuheenjohtaja. Vasemmistoliiton 3. varapuheenjohtajaksi hänet valittiin vajaa vuosi sitten Kuopion puoluekokouksessa.

Kemin Vasemmiston vaalistartti on myös koko perheen toimintapäivä

Lapsille ohjelmassa mm. poniajelua. Alustavasti aikataulu ponin vierailulle on 11-13, joten tervetuloa heti tapahtuman alussa ihastelemaan tätä suloista ponia ❤

Lauantaina 12.9. Täiköntorilla livemusiikkia, sote-asiaa, makkaraa, mehua ja munkkikahvit , lapsille poniajelua sekä pihaleikkejä - sekä tietysti puhe.

8.9.2020
Kemin Vasemmiston vaalistartti ensi kevään kuntavaaleihin on samalla koko perheen toimintapäivä. Tulevana lauantaina Täiköntorilla tartutaan myös härkää sarvista. Kemin Vasemmistoliiton sote-asiantuntijat Riitta Luosujärvi ja Aaro Tiilikainen kertovat niin paikallisesta kuin valtakunnallisestakin sote-tilanteesta. Klo 11-15 pidettävän tapahtuman ohjelmassa on myös puhe, jonka pitää Vasemmistoliiton naispoliittinen asiantuntija Silla Kakkola.

Musiikkia tilaisuudessa tarjoilevat lauluyhtye Aikamerkki - jonka riveistä löytyy mm. kaupunginvaltuutettu Kari Hanhisuanto - sekä trubaduuri Teemu Ylinikka, joka on kemiläinen kitaristi, laulaja ja lauluntekijä.
Ylinikan tunnetuimmat bändit ovat Suomen virallisella albumilistallakin vieraillut Slap Betty, Roisto sekä tuorein kokoonpano Teemu Ylinikka & The Hillevi Street Band. Bändiuransa Ylinikka aloitti To The Darker Grounds -yhtyeessä. Ylinikka tunnetaan paitsi monipuolisena muusikkona, myös kotikaupunkiaan mielellään esiintuovana artistina. Muun muassa miehen kappaleet Jälki ja Peurasaari ovat kunnianosoituksia Kemille.

Lapsille ohjelmassa on poniajelua ja pihaleikkejä. Lapsia leikittävät Nalle ja Tikru. Poniajelu on ohjelmassa heti tapahtuman alussa klo 11-13. Ohjelmaa seuratessa on hyvä nauttia tarjolla olevaa makkaraa, mehua ja munkkikahvit.

Tapahtuman järjestäjinä ovat Kemin Vasemmistoliitto ja Kemin Aikamme Naiset. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki ohjelmasta kiinnostuneet - eikä haitaksi ole sekään, jos myös yhteiskunnalliset asiat kiinnostavat. Tapahtumassa voi myös ilmoittautua Kemin suurimman poliittisen ryhmän - siis Vasemmistoliiton - ehdokkaaksi kevään 2021 kuntavaaleihin.

Teemu Ylinikka esiintyy Kemin Vasemmiston vaalistartti -tapahtumassa lauantaina 12.9.

Vasemmistoliiton vappujuhla netissä, mukana virtuaalinen vappukulkue - Tule Sinäkin mukaan

25.4.2020
Tämän vuoden vappua vietetään hyvin poikkeuksellisissa olosuhteissa. Vappunakin pysymme kotona myös täällä Kemissä, mutta juhlimme siitä huolimatta –  sillä Vasemmistoliitto siirtää vapunvieton verkkoon. Tervetuloa mukaan!

Vasemmistoliiton vappulähetys alkaa puoleen Facebook- ja YouTube-kanavilla lauantaina 1.5. klo 12. Puolentoista tunnin lähetyksessä mukana on Vasemmistoliiton puheenjohtaja,  opetusministeri Li Anderssonin vappupuhe, huippuartistit Litku Klemetti, Paleface ja Lyyti, vapputervehdyksiä sekä muuta vappuohjelmaa.

Liity kanavalle vappuna, ja osallistu omalta kotisohvaltasi!

Näin voit osallistua vasemmiston vapunviettoon:

* Vasemmiston vapun 2020 teema on "Solidaarisuutta nyt". Vappupuheissa ja -kulkueissa esitetään monenlaisia vaatimuksia ja ehdotuksia paremmasta tulevaisuudesta. Mikä olisi sinun solidaarinen vaatimuksesi tänä vappuna? Laadi kyltti ja ota kuva itsestäsi olohuoneessasi tai pihallasi kyltin kanssa. Ota koko perhe mukaan! Kokoamme kuvista sivuillemme virtuaalisen vappukulkueen.

* Lähetä kuvasi vasemmistoliiton Facebook-sivulle yksityisviestinä tai sähköpostiin vappu@vasemmisto.fi. Lähetä kuva jo ennen vapunpäivää, niin ennätät mukaan koosteeseen.

* Voit myös jakaa oman kuvasi sosiaalisessa mediassa tunnuksella #SolidaarisuuttaNyt.