Porraskampanja vie Albana Mustafia kohti eduskuntaa

5.2.2019
Kemiläisen Vasemmistoliiton kansanedustajaehdokas Albana Mustafin vaalikampanja on lähtenyt hyvin käyntiin. Erityisen hyvin 34-vuotiaan ehdokkaan kampanja on näkynyt sosiaalisessa mediassa. Muun muassa hänen porraskampanjansa on herättänyt ansaittua huomiota.
- Jokaisen kansanedustajaehdokkaan on valmistauduttava siihen, että hän pääsee eduskuntaan. Ja jos aikoo istua eduskuntatalon istuntosalissa, niin itse eduskuntataloon tullaan mahtavia portaita nousten, selvittää porraskampanjan taustaa Albana Mustafin tukiryhmän vetäjä ja idean isä Reijo Viitala.

Albana siis käyttää eduskuntatalon portaita tiedottamisessaan ja tuo joka päivä astuessaan uudelle portaalle, joka on aina askeleen lähempänä eduskunnan ovea, uuden ajankohtaisen asian tai ajatelman äänestäjien puntaroitavaksi.
- Näin itse eduskunta on läsnä jokaisena vaalia edeltävänä päivänä näiden portaiden muodossa. Kun portaiden määrä vähenee ja vaalipäivä samalla lähenee, se toivottavasti laittaa ihmiset miettimään äänestämisen tärkeyttä, Viitala kertoo.

Viitala toivoo, että portaat koukuttavat kanssaihmisiä niin, että he joka päivä käyvät katsomassa Albanan Facebookin ehdokassivuilta, mihin asiaan kansanedustajaehdokas Albana Mustafi tänään ottaa kantaa ja samalla haastaa ihmisiä keskustelemaan asiasta.
- Eduskuntatalossa on 46 ulkoporrasta. Lähdimme liikkeelle portaalta numero 87. Nyt ollaan jo portaalla 69, vaalikampanjan sujumiseen tyytyväinen Viitala summaa.

Albanan ensimmäinen ajatelma portaalla 87 liittyi paljon julkisuutta saaneisiin alaikäisiin kohdistuneisiin seksuaalirikoksiin.
- Tapaukset herättävät voimakkaita tunteita, mutta on väärin olettaa, että seksuaalinen väkivalta johtuisi kulttuuritaustasta. Ei ole yhtään kulttuuria, jossa alaikäisten raiskaamista pidettäisiin hyväksyttävänä. Päinvastoin, useimmissa maissa se on yksi ankarimmin sanktioiduista rikoksista. Raiskaajan voidaan siis olettaa olevan yksilöllisesti vastuussa teostaan kansallisuuteen katsomatta, Albana viestitti.

Albana on porrasajatelmissaan puuttunut myös muun muassa vanhustenhoitoon, ilmastonmuutokseen, eriarvoistumiseen ja köyhyyteen, sote-palveluihin ja niiden kilpailutukseen, suvaitsevaisuuteen, tasa-arvoon, mikroyrittäjyyteen, kansainvälisyyteen, opiskelijoiden asemaan ja palveluiden maksullisuuteen.

Albanan porraskampanjaa voit seurata täällä: https://www.facebook.com/albanaeduskuntaan/

Porraskuvat päivitetään myös tälle sivulle.