Kati Tervo ja Albana Mustafi ovat Kemin Vasemmistoliiton ehdokkaina kevään 2019 eduskuntavaaleissa.

Kemin Vasemmistoliiton eduskuntavaaliehdokkaat 2019 Kati Tervo ja Albana Mustafi

Kati Tervo: Arjen tuntemusta valtakunnan päätöksentekoon

Kati Tervo on 35-vuotias, viisilapsisen uusperheen äiti Kemistä. Hän on koulutukseltaan tradenomi ja opiskelee työn ohessa ylempää AMK-tutkintoa Lapin ammattikorkeakoulussa liiketalouden johtamisen koulutusohjelmassa. Kati työskentelee hankinta-asiantuntijana Kemin kaupungin palveluksessa.

Katilla on pitkä kokemus sekä ammattiyhdistys- että erilaisesta järjestötoiminnasta. Hän on ollut mukana poliittisessa toiminnassa seitsemän vuoden ajan ja Kati on toiminut useissa luottamustehtävissä kunnallisella, maakunnallisella ja valtakunnallisella tasolla. Tällä hetkellä Kati toimii muun muassa Vasemmistoliiton puoluevaltuuston 2. varapuheenjohtajana ja Julkisten ja hyvinvointialojen liiton JHL:n edustajistossa sekä varapuheenjohtajana Lapin liiton maakunnan yhteistyöryhmässä (MYR).

- Olen pienestä pitäen ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista ja minulla on vahva halu vaikuttaa asioihin. Haluan tuoda arjen tuntemusta mukaan valtakunnan päätöksentekoon ja turvata ihmisten arjen sujuvuuden taustasta tai asuinpaikasta riippumatta, Kati Tervo kertoo motiiveistaan toimia politiikan parissa.

- Haluan tuoda tolkun takaisin politiikkaan ja olla inhimillisenä vaihtoehtona nykyajan kovien arvojen politiikalle. Vaaliteemojani ovat muun muassa perheet, työhön ja toimeentuloon liittyvät asiat, aluepolitiikka ja siinä erityisesti Lapin maakunnan esille tuominen sekä koulutukseen liittyvät asiat.

Kati Tervon vaalityön tukiryhmää vetää Sirpa Niskala. Tule mukaan tukiryhmään, jossa tehdään yhdessä töitä, jotta Kati saadaan eduskuntaan kevään vaaleissa. Tukiryhmän jäseneksi voit ilmoittautua esimerkiksi Facebookissa Kati Tervon kampanjasivuilla https://www.facebook.com/katitervo.fi/ Siellä kerrotaan muun muassa tukiryhmän seuraavista kokoontumisista.

Mikäli haluat tukea Katin kampanjaa taloudellisesti, tukitilin numero on FI97 393 769 0055 5051. Jokainen euro on tervetullut. Kiitoksia tuestasi.

Politiikkaa käsi sydämellä

Albana Mustafi on 34-vuotias kemiläinen kolmen lapsen äiti ja kauneusalan yrittäjä liikunnanohjaaja sekä tuore poliitikko. Hän oli kevään 2017 kunnallisvaaleissa ensimmäistä kertaa ehdokkaana ja tuli heti valituksi Kemin kaupunginvaltuustoon ensimmäisenä ulkomaalaistaustaisena poliitikkona. Tällä hetkellä Albana tekee töitä kemiläisten hyväksi valtuuston lisäksi muun muassa kunnanhallituksen varajäsenenä ja Kemin Aikamme Naisten johtokunnassa.

- Politikka on ollut minussa läsnä heti synnyttyäni, koska vanhempani antoivat Kosovossa nimekseni Albana osoittaakseen poliittisen mielipiteensä. Albana tarkoittaa albanialaista. Perheeni muutti Suomeen, kun olin 8-vuotias. Olen kiitollinen Suomen meille suomasta turvasta ja hyvinvoinnista. Identiteetiltäni olen sekä suomalainen että kosovolainen, mikä antaa laaja-alaista näkemystä moniin asioihin, Albana kertoo taustoistaan.

- Yhteisten asioiden hoitamisessa aviomieheni ja sukulaisteni tuki on ollut korvaamaton etu ja ilman sitä en pystyisi olemaan tällainen monitoiminainen, politiikkaa käsi sydämellä tekevä Albana lisää.

Albana Mustafin mukaan suomalainen yhteiskunta on muuttunut viime vuosina.
- Pahoinvointi ja eriarvoistuminen on kasvanut, mikä näkyy suoranaisena köyhyytenä, työttömyytenä, nuorten syrjäytymisenä ja vihapuheen nousuna. Tämä kehitys on pysäytettävä. Siksi olen eduskuntavaaleissa ehdolla kansanedustajaksi.
- Haluan tuoda politiikkaan inhimillisyyttä, lämpöä ja ihmisten arjen ymmärtämistä. Eriarvoistuminen on pysäytettävä, Albana painottaa.

Albana Mustafin vaalityön tukiryhmää vetää Reijo Viitala. Tule mukaan tukiryhmään, jossa tehdään yhdessä töitä, jotta Albana saadaan eduskuntaan kevään vaaleissa. Tukiryhmän jäseneksi voit ilmoittautua esimerkiksi Facebookissa Albana Mustafin kampanjasivuilla https://www.facebook.com/albanaeduskuntaan/?ref=br_rs Siellä kerrotaan muun muassa tukiryhmän seuraavista kokoontumisista.

Mikäli haluat tukea Albanan kampanjaa taloudellisesti, tukitilin numero on FI75 8146 9710 2287 67. Jokainen euro on tervetullut. Kiitoksia tuestasi.