Sari Moisanen eduskuntavaalien kolmas kemiläisehdokas

Vasemmistoliiton kemiläisehdokkaat kevään eduskuntavaaleissa ovat Albana Mustafi, Sari Moisanen ja Kati Tervo.

Vasemmistoliiton Lapin ehdokaslistalle nousivat myös Lalli Mustakallio Torniosta ja Reijo Kontinen Kolarista. Listalla on nyt täydet 14 nimeä.

21.1.2019
Vasemmistoliiton Lapin piirin piirihallitus nimesi lauantaina loput ehdokkaat kansanedustajavaaleihin Rovaniemellä lauantaina. Ehdokkaiksi asetettiin Sari Moisanen Kemistä, Lalli Mustakallio (29) Torniosta ja Reijo Kontinen (61) Kolarista.

Hanketyöntekijä Sari Moisanen (39) asettui ehdolle kolmatta kertaa Lapista. Edellisissä eduskuntavaaleissa Moisanen keräsi komeat 4 179 ääntä ja hänet valittiin varakansanedustajaksi.

– On ilo olla jälleen mukana nostamassa keskustelun keskiöön lappilaisia koskevia asiakysymyksiä, kuten kuinka turvata harvaan asutun maakunnan palvelut ja työpaikat, millaisia ovat lappilaiset ilmastoteot ja miten työelämän pelisäännöt määritetään, Moisanen toteaa sanomalehti Kansan Tahdon haastattelussa.

– Tässä huikeassa ehdokasjoukossa on lappilaisen arjen asiantuntijoita tukkikämpiltä yliopiston käytäville, teollisuuskaupunkien sykkeestä poroaidoille.  Oma kampanjani tulee rakentumaan Lapin veto- ja pitovoimatekijöiden esillä pitämiseen, työelämäkysymyksiin sekä aluetalouden ja teollisuuden toimintaedellytyksien turvaamiseen, Moisanen jatkaa.

Lalli Mustakallio on tullut suurelle yleisölle tutuksi rap-artisti Talonpoika Lallina ja kertoo haluavansa herätellä nuoria ihmisiä vaaliuurnille tarjoamalla näille vaihtoehdon politiikan ulkopuolelta.

Reijo Kontinen on ammatiltaan metsuri ja on ollut aktiivisesti mukana kunnallispolitiikassa ja ammattiyhdistysliikkeen luottamustehtävissä jo vuosikymmenien ajan. Tällä hetkellä Kontinen toimii Teollisuusliiton hallituksen jäsenenä.

Vasemmistoliiton kansanedustajaehdokkaat huhtikuun vaaleissa ovat luokanopettaja Anni Ahlakorpi, 32, Utsjoki, aluetoimitsija Jarmo Alatarvas, 59, Rovaniemi, nuoriso-ohjaaja Mari Ikonen, 26, Rovaniemi, metsuri Reijo Kontinen, 61, Kolari, hanketyöntekijä Sari Moisanen, 39, Kemi, yrittäjä Albana Mustafi, 34, Kemi, muusikko ja viemärisukittaja Lalli Mustakallio, 29, Tornio, kansanedustaja Markus Mustajärvi, 55, Savukoski, poromies Aki Nevalainen, 59, Kittilä, sosiaalityöntekijä Tiina Outila, 33, Rovaniemi, opiskelija Henri Ramberg, 31, Rovaniemi, eläkeläinen Olavi Stoor, 71, Tornio, professori Vesa Puuronen, 61, Rovaniemi sekä hankinta-asiantuntija Kati Tervo, 35, Kemi.

Kemiläinen Sari Ekorre-Nummikari työskentelee Vasemmistoliiton Lapin piirin vaalityöntekijänä.

Vasemmistoliitolle vaalityöntekijöitä Lappiin

Juhani Hiltunen hoitaa järjestö ja vaalityöntekijän pestiä Kemissä.

Sari Ekorre-Nummikari aloitti vaalityöt Lapin Vasemmistoliiton ja Juhani Hiltunen Kemin Vasemmistoliiton toimistolla.

8.1.2019
Kemiläinen Sari Ekorre-Nummikari on aloittanut työskentelyn Vasemmistoliiton Lapin piirin vaalityöntekijänä. Hänen asemapaikkansa on Rovaniemellä. Koulutukseltaan hän on julkishallinnon tradenomi ja kätilö. Järjestötehtävissä hän on aiemmin työskennellyt Kemin KSL:n ja Kemin Vasemmistoliiton palveluksessa.

Muun muassa junioripesäpallon valmennusta ja hyväntekeväisyyttä harrastava Ekorre-Nummikari oli vuoden 2015 eduskuntavaaleissa itse ehdokkaana ja on hyvin jyvällä siitä millaista tukea ehdokkaat tarvitsevat.

Ekorre-Nummikari on myös toisen kauden kaupunginvaltuutettu Kemissä, sosiaali- ja terveyslautakunnan jäsen sekä Lapin Liiton valtuuston jäsen.

Kemissä järjestö- ja vaalityöntekijänä on aloittanut Juhani Hiltunen, 59. Hän on kokenut järjestökonkari, jonka järjestötoiminta on alkanut jo 1970-luvulla. Hän on ammatiltaan toimittaja ja toiminut myös tiedottajana eri organisaatioissa. Hän on työskennellyt järjestötehtävissä aiemmin muun muassa Suomen Demokraattisen Nuorisoliiton, Suomen Festivaaliyhdistyksen ja Kemin KSL:n palveluksessa.

Hiltunen on ensimmäisen kauden kunnanvaltuutettu Keminmaassa, kunnan sivistyslautakunnan varapuheenjohtaja, sekä Lapin Liiton valtuuston jäsen.

Vasemmistoliitto tavoittelee kevään eduskuntavaaleissa Lapista kahta kansanedustajan paikkaa nykyisen yhden sijasta.