Hieno naistenpäivän juhla

Kemin Aikamme Naisten ja Kemin Vasemmistoliiton Naistenpäivän juhla keskiviikkona oli lämminhenkinen ja mieliä nostattava. Kaupungiteatterin lämpiö täyttyi yleisöstä, jopa niin, että tuoleja ja pöytiä piti hakea lisää, jotta jokainen sai istumapaikan. Läsnä oli noin 70 henkeä.

Tilaisuuden pääpuhuja, kemiläissyntyinen toimittaja Eila Tiainen johdatteli kuulijansa Naiset ja työ teemaan, puhui palkkaeroista ja niiden taustatekijöistä sekä naisen asemasta ylipäätään yhteiskunnassa. Kuntavaaliehdokas Albana Mustafi kertoi oman tarinansa maahanmuuttajanaisena ja yrittäjänä. Puheet poikivat vilkkaan keskustelun.

Kuntavaaliehdokas Heidi Anttilan juontaman juhlan aluksi Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtaja Pertti Henttinen ja muusikko Mikko Koivulehto - kuntavaaleiehdokkaita hekin - jakoivat ruusut naisille.

Illan musiikista - ja hyvästä sellaisesta - vastasi lauluyhtye Aikamerkki laulamalla neljä  laulua. Illan aikana myös kaikki läsnä olleet kuntavaaliehdokkaaat esittelivät itsensä.