Vaaliteltta tänään Tampereen Säästötexillä klo 15-18

29.3.2017
Tänäänkin on oiva tilaisuus tavata Kemin Vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaita. Vaaliteltta on Tampereen Säästötexin edustalla klo 15 - 18. Siellä voi jututtaa ehdokkaita ja nauttia samalla grillimakkaraa, kahvia ja mehua.

Lisäksi osa ehdokkaista ovat tavattavissa Rytikarin työväentalolla kello 18 alkaen. Myös siellä on tarjolla kahvia ja pientä purtavaa.

Ennakkoäänestys on alkanut tänään. Kemin Vasemmistoliiton ehdokkaiden numerot ovat 64 - 118.

Hanna Sarkkinen vierailee Kemissä lauantaina

Hanna Sarkkinen.

20.3.2017
Vasemmistoliiton varapuheenjohtaja, kansanedustaja Hanna Sarkkinen vierailee lauantaina 25.3. Kemissä vauhdittamassa Kemin Vasemmistoliiton kuntavaalikampanjaa. Sarkkinen osallistuu klo 11 - 14. Täiköntorilla pidettävään Turvallinen tulevaisuus tehdään nyt -tapahtumaan.

Sarkkinen on 28-vuotias oululainen punavihreä kansanedustaja. Filosofian maisteriksi keväällä 2014 valmistunut Sarkkinen toimii kansanedustajan tehtävän lisäksi, eduskunnan talousvaliokunnan jäsenenä, Oulun kaupunginvaltuutettuna, Pohjois-Pohjanmaan maakuntavaltuutettuna ja Vasemmistoliiton ensimmäisenä varapuheenjohtajana.

Kansanedustajaksi Sarkkinen valittiin vuoden 2015 eduskuntavaaleissa yli 9500 äänellä.
Tule tapaamaan Hannaa Täiköntorille ja kuulemaan mitä sanottavaa hänellä on Sinulle.

Kemi esillä Vasemmistoliiton puoluepäivässä 22.3.

21.3.2017
YLE TV-1:llä vietetään Vasemmistoliiton puoluepäivää keskiviikkona 22.3. Klo 20.00 - 20.30 ohjelmassa on puheenjohtaja Li Anderssonin suora tv-puhe ja 21.00 - 21.45 puheenjohtajatentti.

Ohjelmassa on mukana myös Vasemmistoliiton vahvimmalla kannatusalueella Kemissä kuvatut haastattelut, joissa kemiläiset Merja Myllymäki-Holpainen, Minna Arola, Mauri Jaakkonen ja Reijo Viitala arvioivat puheenjohtaja Li Anderssonia ja hänen toimintaansa.

Lisäksi mm. varapuheenjohtaja Hanna Sarkkinen on klo 7.15 Aamu-TV:n haastattelussa ja klo 8.10 Vasemmistoliiton edustaja on Radion Ykkösaamun tentissä.

Nuorten syrjäytymistä voi ehkäistä - Tule keskustelemaan sunnuntaina 19.3.

Tervetuloa keskustelemaan kemiläisten lasten ja nuorten tulevaisuudesta. Keskustelun alustaa Anne Huotari, jonka kokemukset Paltamon Työtä Kaikille -hankkeesta olivat etenkin nuorten syrjäytymisen ehkäisyn ja työ- ja toimintakyvyn arvioinnin merkityksen kannalta rohkaisevia.

Esimerkiksi mestari-kisälli-malli on otettavissa käytäntöön helposti sekä koulutettujen että pitkäaikaistyöttömien nuorten kanssa ja sillä saatiin Paltamossa hyviä tuloksia. Myös nuoret itse pitivät kokeneen työntekijän rinnalla työskentelyä itsevarmuutta lisäävänä kokemuksena.

Toiminnallinen työ- ja toimintakyvyn arviointi on olennaisen tärkeää nuorillekin siksi, että he saavat oikeat palvelut, eikä heitä laiteta toimintaan, johon he eivät pysty. Väärät toiminnot lisäävät syrjäytymisriskiä.

Nyt Huotari suunnittelee uuden tiiminsä kanssa tuleville vuosille kokeilua, jossa syrjäytymisen ehkäisyyn pureudutaan jo päiväkoti- ja kouluvaiheessa. Erityinen riskikohta on peruskoulun päättyminen, jota nyt ei ole otettu riittävän vakavasti, vaikka tutkimuksia siitä on paljon.

Huotari ei pidä syrjäytyminen-sanasta, koska se antaa kuvan, että nuori itse aiheuttaisi sen. Yhteiskunnassa on aivan liikaa rakenteita, jotka syrjäyttävät nuoria. Niitä tulee purkaa ja toimia yksilöllisemmin.

Valmistelluissa kommenttipuheenvuoroissa näkemyksensä kertovat kuntavaaliehdokkaat Iida Kinos, Iina Luosujärvi, Tiina Molkoselkä, Pertti Henttinen ja Timo Marttala.

Musiikista vastaa duo Kati Pyykkö ja Anita Seppänen. Myös Kati Pyykkö on kuntavaaleissa ehdokkaanamme.

Jokaiselle osaottajalle tarjolla maukas omenapiirakka vaniljakastikkeella kahvin kera.

Tapahtuma on siis Kemin kaupunginteatterin lämpiössä Minna Canthin päivänä sunnuntaina 19.3. klo 16.00 - 18.30 ja sen järjestävät Kemin Aikamme Naiset ja Kemin Vasemmistoliitto.

Minustako kuntavaaliehdokas?

Muun muassa Tiina Molkoselkä (vas), Ari Mäläskä ja Kaisa Kari ovat Vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaina Kemissä. Tule Sinäkin mukaan!

Miksi asettuisin ehdokkaaksi?

Täältä löydät lisää perusteluja, miksi kannattaa ryhtyä Kemin Vasemmistoliiton kuntavaaliehdokkaaksi yhteydenotto-ohjeineen: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/433242928

Ehdokkaaksi kuntavaaleihin 2017?

Kemin Vasemmistoliiton ehdokkaaksi asettuminen on helppoa. Edellytämme ehdokkailtamme ainoastaan kunnioittamaan Vasemmistoliiton perusarvoja sekä sitoutumaan vastustamaan väkivaltaa, puolustamaan ihmisten välistä tasa-arvoa sekä sanoutumaan irti kaikesta rasismista.
Vasemmistoliiton ehdokkaana voit olla myös sitoutumattomana, Vasemmistoliiton jäsenyys ei ole sen edellytyksenä. Ehdokkaan tulee olla täysi-ikäinen ja kirjoilla Kemissä.

Ehdokkaaksi pääset täyttämällä kuntavaaliehdokkaan suostumus- ja vakuutuskaavakkeen. Sen voit käydä täyttämässä Kemin Vasemmistoliiton toimistolla (Nahkurinkatu 5), joka on avoinna keskiviikkoisin klo 14-19 ja torstaisin klo 10-15.

Voit myös tulostaa kaavakkeen netistä, täyttää sen ja joko tuoda se toimistolle tai lähettää sen postissa. Kaavake löytyy osoitteesta: http://www.vasemmisto.fi/wp-content/uploads/2016/09/Vasemmistoliitto_kuntavaaliehdokaslomake_2017-1.pdf

Voit myös ottaa yhteyttä puhelimitse Kemin Vasemmistoliiton puheenjohtaja Jouko Pasojaan (040 - 507 4382) tai tiedottaja Juhani Hiltuseen (040-5565 326) tai sähköpostitse (jouko.pasoja@pp.inet.fi) ja juhanihiltunen2@gmail.com). Voit lähettää halutessasi sähköpostia myös osoitteeseen keminvasemmistoliitto@gmail.com

Ellet itse voi tai halua asettua Vasemmistoliiton ehdokkaaksi, saatat hyvinkin tuntea hyvän tyypin, joka voisi lähteä kuntavaaliehdokkaaksi? Ehdota hänelle ehdokkaaksi lähtemistä. Kaikkien osaamista tarvitaan. Ellei ehdokkuus sovi syystä tai toisesta myös tukiryhmissä ja talkootyössä tarvitaan aktiivisia ihmisiä, juuri Sinua.

Miksi ehdokkaaksi

Kuntavaaleissa päätetään Sinun ja jokaisen suomalaisen arjesta. Mielestämme nyt on suunnanmuutoksen aika. Sipilän hallitus on vienyt politiikallaan Suomea epäoikeudenmukaisempaan suuntaan viemällä niiltä, joilla on kaikkien vähiten antamalla niille, jolla on kaikkea jo entuudestaan yllinkyllin.

Kevään kuntavaalit ovat ensimmäiset vaalit, joissa pääsemme esittämään oman oikeudenmukaisemman vaihtoehtomme hallituksen politiikalle. Toivomme, että myös Sinä haluat olla mukana viemässä Vasemmistoliittoa vaalivoittoon ja sitä kautta vaikuttaa oikeudenmukaisemman arjen politiikan toteutumiseen. Se on toivomaamme arjen sankaruutta.

Suomen kunnissa tehdään jatkossakin keskeiset lapsia ja lapsiperheitä koskevat päätökset. Kuntavaaleissa puolustamme tasa-arvoista ja laadukasta varhaiskasvatusta ja perusopetusta.

Tulemme myös kampanjoimaan kohtuuhintaisen asumisen puolesta. Oma koti on jokaiselle kuuluva perusoikeus. Kuntien luottamushenkilöt tekevät ratkaisevat maankäyttöön, kaavoitukseen ja rakentamiseen liittyvät päätökset, jotka vaikuttavat asumisen hintaan.

Vasemmistoliitto on vahvasti myös julkisten sosiaali- ja terveyspalveluiden ja laadukkaan vanhushoivan puolella.

Kuntapolitiikassa on siis kyse arkisista poliittisista päätöksistä, jotka koskevat meidän kaikkien tuttua lähiympäristöä ja elämää. Tule sinäkin mukaan muuttamaan Suomea. Jokaisen päätöksellä on merkitystä, myös äänestyskopissa. Yksikin ääni voi ratkaista paljon, hyvä ehdokas vielä enemmän.