Punaisen Itsenäisyyspäivän juhlassa esiintyi mm. Sudarushka -ryhmä. Kuva: Juhani Hiltunen.

Punaista itsenäisyyspäivää vietettiin Karihaaran Kansantalolla

Kukkalaitteen vakaumuksensa puolesta kaatuneiden hautamuistomerkille laski Kemin Vasemmistoliiton puolesta Mauri Jaakkonen.

6.12.2021
Kemin Vasemmistoliiton perinteistä Punaisen Itsenäisyyspävän juhlaa vietettiin pitkästä aikaa Pohjois-Kemissä, Karihaaran Kansantalolla, rakennuksessa, johon monella liittyy paljon muistoja. Edellisestä tilaisuudesta tämän talon seinien suojassa oli jo vierähtänyt aika tavalla aikaa.

Ohjelmallinen tilaisuus oli lämminhenkinen ja tulevaisuuteen katsova. Katso pieni kuvakooste tapahtumasta ja itsenäisyyspäivän kunniakäynnistä punaisten haudalla Peurasaaressa täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/451253719

Tehdasvierailulle osallistuivat Albana Mustafi (vas), Reijo Viitala, kansanedustaja Anna Kontula, kansanedustaja Markus Mustajärvi, Mauri Jaakkonen ja äärimmäisenä oikealla oleva kansaneduataja Suldaan Said Ahmed. Metsä Fibren puolesta kansanedustajille tehdashanketta esittelivät vasemmalta tehtaanjohtaja Tomi Seppä, keskellä työntekijöiden yhteyshenkilö Mika Vuoti ja oikealla projektin henkilöstöpäällikkö Miko Kemiläinen.

Valtion toivotaan tulevan mukaan Kemin infrainvestointien rahoittamiseen merkittävällä osuudella

1.11.2021
Vasemmistoliiton kansanedustajat Markus Mustajärvi, Anna Kontula ja Suldaan Said Ahmed vierailivat viime lauantaina Kemissä.

Kansanedustajat tutustuivat muun muassa Metsä Fibren rakenteilla olevaan, valtavat mittasuhteet omaavaan Kemin biotuotetehdashankkeeseen. Valtion toivotaan osallistuvan tehtaan edelyttämien infrainvestointien rahoittamiseen merkittävästi. Edustajille luovutettiin asiaa koskeva kirjelmä.

Kansanedustajat tapasivat lisäksi kemiläisiä Kemin Vasemmistoliiton järjestämässä toritapahtumassa ja vierailivat samana päivänä myös Torniossa.

Lue lisää täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/448186870

Kari Hanhisuanto Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajaksi

Kari Hanhisuanto.

7.8.2021

Ensi viikon maanantaina 9.8.2021 kokoontuu Kemin kaupungin uusi valtuusto ja perinteisesti ensimmäisessä kokouksessa valtuusto valitsee luottamushenkilöt kaupunginhallitukseen, lautakuntiin sekä valtuuston puheenjohtajiston.

Hyvässä hengessä sujuneiden luottamuspaikkaneuvotteluiden jälkeen Kemin Vasemmistoliitto ja valtuustoryhmä haluaa kiittää kaikkia puolueita ja siirtää katseen luottavaisena tulevaisuuteen.

Kemin Vasemmistoliiton valtuustoryhmän puheenjohtajaksi valittiin toisen kauden kaupunginvaltuutettu Kari Hanhisuanto.

Lue lisää valinnoista täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/448186870