Sari Moisanen kaupunginhallituksen puheenjohtajaksi

Kemin Vasemmistoliitto on valinnut edustajansa kunnallisiin luottamustehtäviin valtuustokaudelle 2017 – 2021.

5.6.2017
Kemin Vasemmistoliitto on tehnyt valintansa puolueen kunnallisiin luottamustehtäviin valtuustokaudelle 2017 – 2021.

Kunnanhallituksen puheenjohtajaksi tulee Sari Moisanen. Lisäksi kaupunginhallituksen nousevat Tytti Kumpulainen, Jouko Pasoja ja Matti Kettunen. Varajäsenet ovat Sari Ekorre-Nummikari, Albana Mustafi, Tommi Sauvolainen ja Ari Mäläskä.

Kaupunginvaltuuston 1. varapuheenjohtajan paikan ottaa Sisko Korrensalo.

Sosiaali-ja terveyslautakunnan puheenjohtajana jatkaa Aaro Tiilikainen. Koulutuslautakunnan puheenjohtajan nuijaa heiluttaa jatkossa Pertti Henttinen. Ympäristöjaoston johtoon nousee Anneli Mikkanen.

Uusi valtuutettu Mikko Koivulehto nousee kulttuurilautakunnan varapuheenjohtajaksi ja konkarivaltuutettu Aili Virtala ottaa hoitaakseen varapuheenjohtajan tehtävät teknisessä lautakunnassa ja tarkastuslautakunnassa.

Katso kaikki valinnat täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/435276820

Lämpimät kiitokset, toverit!

Täiköntori täyttyi Kemin Vasemmistoliiton vappujuhlan osanottajista.

2.5.2017
Kemin Vasemmistoliiton punainen vappujuhla sujui äärettömän hyvin. Marssilla oli hienosti väkeä ja liput liehuivat auringonpaisteisessa kevättuulessa komeasti.

Täiköntorilla väkeä oli vieläkin enemmän. Lämpimät kiitokset jokaiselle mukanaolleelle, niin marssijoille, juhlijoille, lippujen kantajille, esiintyjille, teltan pystyttäjille, saiman ja munkkien jakajille ja järjestelyissä auttaneille.

Juhlan yhteydessä parisensataa osallistujaa allekirjoitti myös Vasemmistoliiton SOTE-vetoomuksen. Kiitos myös siitä.

Vappujuhlan juhlapuhujan, Vasemmistoliiton liittovaltuuston 1. varapuheenjohtaja Suldaan Said Ahmedin puheen voit lukea täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/433242928

Katso myös yltä video komeasta vappumarssistamme.

Kova ja ahkera jalkatyö kantoi hedelmää. Kemin Vasemmistoliitto kasvatti kannatustaan 1,4 %:lla ja on edelleen 15 valtuutetulla Kemin suurin poliittinen ryhmä.

Kemi on edelleen Suomen punaisin kaupunki

Sunnuntain vaalivalvojaisissa oli erinomainen tunnelma: kuvassa ensimmäistä kertaa ehdokkaina olleet Ida Kinos ja Kaisa Kari. Jälkimmäinen rynnisti ryhmän ensimmäiseksi varavaltuutetuksi 74 äänellä.

Kemin Vasemmistoliitto kiittää äänestäjiään.

10.4.2017
Vaalivoittaja Kemin Vasemmistoliitto kiittää jokaista äänestäjäänsä. Saimme yhteensä 3 252 ääntä mikä on 33,7 % kaikista annetuista äänistä. Lisäsimme kannatustamme 1,4  %:lla, ja olemme 15 valtuutetulla edelleen selvästi Kemin suurin poliittinen ryhmä.

Onnittelut ihan jokaiselle, niin valtuustoon valituille, varavaltuutetuiksi päässeille kuin kaikille muillekin ehdokkaille. Kokonaistuloksemme ei olisi ollut näin hyvä, jos yksikin palanen kokonaisuudesta olisi puuttunut.

Valtuustoon tulivat valituiksi

Sari Moisanen, 276 ääntä
Tytti Kumpulainen, 221
Jouko Pasoja, 164
Matti Kettunen, 158
Kari Hanhisuanto, 154
Sari Ekorre-Nummikari, 138
Pasi Määttä, 120
Sisko Korrensalo, 119
Mikko Koivulehto, 110
Aili Virtala, 93
Aaro Tiilikainen, 92
Albana Mustafi, 87
Anneli Mikkanen, 83
Pertti Henttinen, 82
Timo Marttala, 79

Varavaltuutetuiksi valittiin Kaisa Kari, 74, Sirpa Niskala, 70, Jari Holland, 69, Matti Adolfsen, 66, Maisa Lahnajärvi, 66, Marja-Leena Tervahauta, 66, Iina Luosujärvi, 62, Veikko Kumpumäki, 61, Pirkko Pehkonen, 60, Heidi Anttila, 49, Tommi Sauvolainen, 42, Ensio Moisanen, 40, Ida Soppela, 34, Teemu Vahlroos, 34, ja Joonas Ylinen, 32.

Muiden ehdokkaiden ääimäärät olivat Petri Kittilä, 30, Ari Mäläskä, 30, Jukka Ruotsalainen, 29, Tuomo Kallijärvi, 28, Johanna Nordblom, 27, Jorma Kakkola, 26, Laura Moilanen, 25, Pekka Karsikko, 23, Kati Pyykkö, 22, Pasi Heikkinen, 21, Petri Markkanen, 21, Markku Soppela, 21, Jari Lahtela, 20, Teija Karisaari-Kittilä, 19, Seppo Orajärvi, 15, Marja-Leena Tyystälä, 15, Sanna Korhonen, 12, Maija Metso, 12, Tuula Saari, 10, Ritva Valkama, 10, Tiina Molkoselkä, 10, Arto Riikonen, 9, Matti Viitanen, 8, Ida Kinos, 5 ja Marja Vedom, 4.

Kemin Vasemmistoliiton vaali- ja toimintaohjelma

Kemin Vasemmistoliiton tavoitteena on tarjota kaupunkilaisille laadukkaat ja toimivat palvelut ja varmistaa kaupungin asuinalueiden viihtyisyys, mukaan lukien hyvin toimivat vesi-, sähkö- ja tieverkostot - kohtuulliseen hintaan.

Lue lisää Kemin Vasemmistoliiton tavoitteista täältä: http://www.keminvasemmistoliitto.fi/433242557